Fina fredag

Vilken fullt ös – toppendag jag och Vincent har haft. Vi har haft full rulle hela dagen här hemma med hantverkare, Vs farfar, fika med Tilda och på kvällen kom Lisa hit. Hon drog ut mig och Atlas på en välbehövlig promenad i ruggvädret. När vi kom hem lagade jag en helt fantastisk paleo-pizza som fick högsta betyg av både Lisa och Kim. SÅ ROLIGT!! Älskar att bjuds på paleomat och visa hur gott det är. Receptet hittade jag på 56 kilo. Till pizzan slängde jag ihop en pizza sallad på vitkål, morot, vitvinsvinäger och olivolja. Superlätt! Och en snabb vitlökssås gjord på kokosmjölk och maaaassa vitlök.

IMG_5114.JPG

IMG_5115.JPG

100 g riven parmesan
4 ägg
0,75 dl kokosmjölk
1 msk fiberhusk
0,5 dl mandelmjöl
0,25 dl kokosmjöl
Lite havssalt

Vispa ägg, mjölk och fiberhusk, mandelmjöl och kokosmjöl med elvisp, blanda sist ner osten. Låt stå ca 5 minuter. Fördela degen på en plåt. Grädda i ugn ca 15 minuter i 175 g.
Fördela sedan önskat pålägg på bottnarna och grädda i 200 g tills osten smält och allt fått fin färg!

Vi hade krossade tomater som tomatsås. Toppade pizzan med champinjoner, salami, paprika, lök och parmesanost.

Författare: Fanny

Tvåbarnsmamma & staffeägare

Kommentera

